Vr 24 & za 25 mrt.: nieuwe makers in Café Theater Festival
Bij het Café Theater Festival (CTF) staat ontmoeting tussen nieuwe makers en een breed publiek centraal. Daarom haalt het festival graag radicaal alle drempels voor de kunsten weg. Het motto is: wie je ook bent, tijdens het Café Theater Festival is er in jouw favoriete koffietentje, stamkroeg of café om de hoek een voorstelling te zien.
Het festival is eerst in Utrecht en Arnhem en daarna op 24 en 15 maart in Rotterdam-Katendrecht te beleven op vele verschillende locaties, van Kopi Soesoe, café de Ouwehoer, Gezellig bij Norge t/m Foyer Café Walhalla en Verhalenhuis Belvédère.
In Verhalenhuis Belvédère is te zien:
LEONIE KUHLMANN: ‘Bij het bombardement van Rotterdam denk ik aan Jan Smit en niet aan mijn oma’
Een mozaïekvertelling over de dromen van drie generaties vrouwen, en hoe die wringen met de verwachtingen die de samenleving van hen heeft. Welke levenslessen geef jij door aan je dochter? Een ode aan verborgen verhalen en het verstrijken van de tijd.
Wanneer:
vr 24 mrt, 14 uur (tryout), 18.30 en 21 uur
za 25 mrt: 15.30, 18.30 en 20.30 uur
Duur: ca. 30 minuten
Kosten: het Café Theater Festival werkt
volgens het Pay What You Can-principe: je doneert naar draagkracht na afloop van de voorstelling.
Extra: natuurlijk zijn er heerlijke hapjes en drankjes in de Volkskeuken verkrijgbaar. Reserveren is niet nodig.
‘Bij het bombardement van Rotterdam denk ik aan Jan Smit en niet aan mijn oma’
Concept, tekst, regie // Concept, text, direction
Leonie Kuhlmann
Spel // Performance
Davida Blom, Isabel van der Linden, Manouk Pluis
Muziekcompositie // Musical composition
Jaro Heijster
Dramaturgie // Dramaturgy
Karin Stranned
Regieassistentie // Direction assistance
Lieve de Putter
Over Leonie Kuhlmann
Leonie studeerde Bestuurs- & Organisatiewetenschap (Universiteit Utrecht, 2008-2015) en Docerend Theatermaken (Fontys Hogescholen, 2016-2020). Leonie vertaalt grote maatschappelijke thema’s naar kleine, invoelbare vertellingen. Het is haar missie om meer interessante vrouwenrollen aan het theaterlandschap toe te voegen, vrouwen vaker in de hoofdrol te zetten en om genderfluïditeit in zowel mannen- als vrouwenrollen te verwerken. Leonie’s personages hebben mooie én vervelende eigenschappen, feminiene én masculiene eigenschappen. Los van hun gender, afkomst, geloof of geaardheid.